23 jan De afmeting voor een afbeelding bij een Linkedin update op een zakelijke bedrijven pagina
Veel bedrijven met een bedrijfspagina op Linkedin gaan hier de fout in, bij het plaatsen van een afbeelding op Linkedin. En dan bedoel ik een enkele afbeelding, eventueel met wat tekst los daar bij; geen link met een afbeelding. Maar over dat laatste vertel ik in dit artikel ook meteen iets zinnigs… 😉
Bij welke updates op Linkedin gaat het fout?
Als bedrijf wil je op Linkedin knallen met je updates en zo goed mogelijk over komen bij de mensen die je update op Linkedin zien. Vanuit het persoonlijke profiel ben je gewend dat je elke afbeelding in een update kunt plaatsen die je wil, de afmetingen van deze afbeelding worden bij een persoonlijke update op Linkedin gewoon aangepast zodat het er altijd wel goed uit ziet.
Maar als je dit vanuit een bedrijfspagina doet gebeurd er iets bijzonders op Linkedin… je ziet ‘grijze’ ruimte ontstaan in de afbeelding van je update… soms heel lelijk.
Grijze vlakken bij een afbeelding op Linkedin
De grijze vlakken links en rechts naast de afbeelding staan niet netjes en bij veel afbeeldingen is het geen mooi gezicht, niet de uitstraling (branding!!) die je als bedrijf wilt. Dat het op dit moment lastig is om een juiste foto/afbeelding te plaatsen blijkt wel uit de volgende twee voorbeelden waar ik een een nog lagere afbeelding heb gebruikt en een iets hogere dan de standaard… je ziet in beide gevallen de grijze vlakken op Linkedin naast de afbeelding verschijnen.
De juiste afmetingen voor een afbeelding op Linkedin
Voor een update met alleen een afbeelding vanuit een bedrijfspagina op Linkedin is er maar één afmeting die echt goed zichtbaar is zonder grijze vlakken; 1200 x 628 pixels oftewel een afbeelding met de verhouding 1,91 : 1
En nu komt het leuke… deze afmetingen zijn exact hetzelfde als de afmetingen van een afbeelding bij een link op Linkedin. En als ik zeg ‘afbeelding bij een link’ dan bedoel ik dus dat de afbeelding en de tekst daaronder allebei linken naar de website 😉 Linkedin kent in dit formaat GEEN verschil.
[easy-tweet tweet=”Geen grijze vlakken meer bij een update met afbeelding op Linkedin? Check de juiste afmetingen voor zo’n afbeelding” via=”no” usehashtags=”no”]
Een Linkedin update op een bedrijfspagina kun je nog steeds alleen maar via de browser versie van Linkedin plaatsen en niet via de beschikbare app. De meeste bedrijven plaatsen dus waarschijnlijk vanaf de desktop. In dat geval is het weer een kleine stap om via een programma als Photoshop of Canva (online) de afbeelding die je wilt gebruiken even bij te snijden naar 1200 x 628 pixels (of 600 x 314…).
Een link met een afbeelding op Linkedin… wat is het doel van de update
Een goede afbeelding, formaten, linkjes, delen, reacties.. soms is het ook wel lastig… blijkt. Wanneer moet je nou wat doen? Eigenlijk is het best eenvoudig. Is het doel (resultaat) wat je met een update wilt bereiken om meer verkeer op je website te krijgen dan moet je een link plaatsen met een zo goed en duidelijk mogelijke afbeelding om de (juiste) aandacht te trekken.
In het onderstaande voorbeeld leg ik dit uit. Er is een vacature, in dit geval bij de Gemeente Deventer waarbij het doel is (dat verwacht en hoop ik althans) dat deze zoveel mogelijk geïnteresseerde mensen gaan klikken op de vacature om deze te lezen.
In bovenstaande update is alleen het volgende gedeelte (rode rechthoek) klikbaar naar de website:
Als deze link op een andere manier gedeeld zou zijn, als een link met een goede afbeelding zou deze er als volgt uit kunnen zien waar ook hier weer het rode vlak klikbaar is…
Welke update zou bij de meeste klikken naar de website krijgen denk je?
- Het Belang van Storytelling in Digitale Marketing - 12 september 2023
- Het Belang van Videocontent in Digitale Marketing - 8 september 2023
- AI en tekst schrijven.. wat zijn de mogelijkheden? - 8 december 2022