08 aug 10 korte tips voor communicatie met social media
Tien korte tips die op elk platform gelden, heb je zelf aanvullingen op deze 10 tips die helpen bij het succesvol zijn op social media, plaats deze in de reactie onder het artikel.
#01 Authentiek
Eerlijk en oprecht antwoorden en mensen waarderen; het helpt echt. Je gedrag op social media geeft verwachtingen; laat deze (minimaal) uitkomen en er zullen eerder goede dingen over je verteld worden op deze media.
#02 Luisteren
Luisteren naar de mening en denkwijze van anderen. Uiteraard hoort bij luisteren ook reageren maar… eerst goed luisteren.
#03 Verkopen
Ga jezelf niet verkopen maar geef informatie, tips en achtergronden over het gebruik, inzet van je product/dienst met daarbij je eigen visie.
#04 Gesprek
Net als bij netwerken is zelf het gesprek aan gaan èn zelf te oordelen de beste manier om meer over iemand te weten te komen. Toon je interesse!
#05 Aantallen
Aantallen zeggen niet veel op social media, ga dus niet voor de kwantiteit maar voor kwaliteit en bouw een relatie op met de mensen die je echt willen volgen uit interesse of kennis.
#06 Integratie
Een (mobiel geschikte) website is zeker een basis om te communiceren richting klanten. Zorg dat er een juiste integratie van sociale platformen is zodat geïnteresseerden direct kunnen volgen, vragen en delen.
#07 Bereikbaarheid
Al eens bedacht wat iemand doet die je bedrijf zoekt op Twitter maar jou niet kan vinden maar wel concurrenten van jou in de resultaten ziet…? Bedenk dus goed waar en hoe je aanwezig wilt zijn.
#08 Mening
Het durven te vragen van een mening over jou of je bedrijf vraagt moed maar de beste manier om je product/dienst te verbeteren. Social Media is hier uitermate geschikt voor.
#09 Afbeeldingen
De hoeveelheid informatie is de afgelopen jaren al enorm gestegen en blijft stijgen. Hoe val jij op tussen alle informatie… de juiste afbeeldingen op de goede plaats zal er zeker voor zorgen dat je boodschap beter en meer gelezen gaat worden.
#10 Vriendelijk
Lijkt een open deur maar vriendelijk zijn en anderen helpen zorgt er ook voor dat jij onthouden wordt. Neem even afstand als een discussie te heftig gaat worden en blijf antwoorden vanuit je eigen kennis.
- Het Belang van Storytelling in Digitale Marketing - 12 september 2023
- Het Belang van Videocontent in Digitale Marketing - 8 september 2023
- AI en tekst schrijven.. wat zijn de mogelijkheden? - 8 december 2022