Drie inspirerende Facebook updates die iets met je doen

inspirerende Facebook updates

Wat zeg je met een Facebook update? Of beter; wat neemt de lezer mee als een update gezien wordt, wat is het gevoel bij het merk of product wat bij blijft na het zien van de update.

 

Ontwerp je eigen style met Wehkamp.nl

Wat lees jij allemaal in deze update op de Facebook pagina van Wehkamp.nl?

Ik zie heel veel zaken in deze update; herkenning, actie, interactie en gegevens van je doelgroep!

  • In deze update wordt de vrouwelijke fan van Wehkamp.nl aangesproken en de kans is zeer groot dat deze fan gevoelig is voor het zien van kleding.
  • Je kunt zelf meedoen en je styling kwaliteiten laten zien aan anderen
  • Als je meedoet heb je de mogelijkheid om iets te winnen
  • De resultaten laten de ideeën van de fans zien, ongetwijfeld waardevol voor Wehkamp.nl om te zien welke ontwerpen deze fans maken.

 

De nieuwjaarsgroet van HEMA

Deze update heeft HEMA geplaatst op 1 januari. Veel andere merken en bedrijven hebben op deze datum ook een update geplaatst maar deze was net een beetje anders.

Dit is geen gewone nieuwjaarsgroet van HEMA maar (voor mij) een update met veel informatie; begrip, aanbod, prijs en branding

  • HEMA toont begrip voor de voor velen zware ochtend door een (zwaar) feestje tijdens de jaarwisseling
  • Laat zien dat ze veel producten verkopen onder het eigen merk
  • De producten niet de duurste zijn
  • De genoemde champagne heet ‘Jip en Janneke’ champagne, waar HEMA zeker bekend mee is geworden; in zowel taal gebruik als de producten

 

Het geluid van het Dorpshart

Zeker bij lokale ondernemers zie je nog veel like & share actie… het mag niet van Facebook en je hebt er ook niets aan, behalve vervuiling (met geluks-zoekers) van je fans.

Dat het ook anders kan laat het Dorpshart zien in deze update!

Het is bij deze update meteen duidelijk dat je iets moet doen en dat begint met het kijken van de video. Daarnaast zitten er nog meer zaken (onbewust) verwerkt in deze update.

  • Het Dorpshart laat zien wat ze doen en hoe ze dat doen
  • Aanzet tot actie; door de fans moet geluisterd en geraden worden
  • Persoonlijk; Bjorn is de eigenaar van het Dorpshart en bekend bij alle fans
  • De prijs die weg wordt gegeven is relevant; een dinerbon in het restaurant

Overigens had het Dorpshart pech met de actie; het geluid werd heel snel geraden door iemand die zelf ook dagelijks achter een dergelijk aparaat staat.

 

Wat wil je vertellen met een Facebook update

Uit deze voorbeelden blijkt dat je in één update op Facebook bijzonder veel over je bedrijf kunt vertellen op een manier dat dit ook nog blijft hangen bij de lezer, aansluit bij de doelgroep en zeker niet vervelend overkomt.

Bedenkt bij elke update wat de lezer ziet in de update en of dit overeenkomt met de kernwaarden van het bedrijf.

Rene Schipper
Volg me


Berichtje? Prima..